De ce este somnul atât de important pentru pierderea în greutate

Lipsa somnului provoca pierderea în greutate. Pierdeti in greutate in timpul somnului

Sus In revistele de frumusete sau alte materiale de profil exista chiar ideea unei Diete bazate pe somn, conform careia putem scadea in greutate in timp ce dormim; aceasta teorie nu este intrutotul adevarata, insa are si o baza reala: lipsa somnului favorizeaza cresterea in greutate.

dr eugenio pierdere în greutate somerset ky

Legatura dintre Somn si Dieta este una cat se poate de simpla: privarea organismului de somn afecteaza functionarea normala a metabolismului ; astfel, rata arderilor metabolice va fi redusa, rezultand cresterea in greutate.

In medie, un adult are nevoie de 7.

Sfat de Sănătate. Cum tratăm problemele cu somnul

Procesul exact prin care abilitatea de a scadea in greutate este influentata de lipsa somnului este corelat cu "hormonii de noapte". In acest proces, baza o reprezinta 2 hormoni: grelina si leptina.

pierdere în greutate spa mn

Grelina este hormonul responsabil de senzatia de foame - cel care atentioneaza organismul ca are nevoie de hrana, iar in situatia in care organismul lipsa somnului provoca pierderea în greutate obosit, acest hormon se gaseste in cantitati crescute fata de normal. Leptina este hormonul responsabil de senzatia de satietate - cel care dicteaza organismului sa incheie procesul de hranire, iar pe fondul lipsei de somn, cantitatea acestui hormon scade.

pierde burta gras quora

Ce masuri trebuiesc adoptate? Sus Faptul ca dormin, nu este intotdeauna suficient; important este cum dormim! Unele persoane, cum ar fi mamele cu nou nascutinu au parte decat de ore de somn pe noapte; alte persoane, desi dorm ore, nu au parte de un lipsa somnului provoca pierderea în greutate de calitate - ca urmare a unor dureri sau diferite tulburari de somn, iar efectul este acelasi ca si in cazul persoanelor care dorm doar 4 ore tom kerridge slimming lasagne noapte.

program de exercitii pentru slabit

Sfaturi utile - Primul pas este imbunatatirea igienei somnului. Specialistii sugereaza optarea pentru o gustare usoara - un bol de cereale - in cazul in care apare senzatia de foame inainte de ora de somn.

Și aici mă refer la alimentația sănătoasă, activitatea fizică, echilibrul psiho-emoțional, și nu în ultimul rând, somnul. Da, somnul. Există deja numeroase studii care susțin că somnul este factorul cheie pentru multe persoane care se luptă cu pierderea kilogramelor în plus. V-ați gândit vreodată cât de mult vă influențează somnul și calitatea acestuia?

In situatiile in care - desi programul de somn este suficient - imediat dupa trezire apare senzatia de oboseala iar acesta persista pe tot parcursul zilei, se recomanda consultarea unui specialist, pentru identificarea cauzelor si prescrierea unui tratament adecvat.